Pavel: na jedné nástěnce Pinit je u toho napsáno že jde o pláty z brigantiny, 15. století, zámek Tirol v Itálii
Truksův obrázek pochází z Bavorského národního muzea v Mnichově
Jinak u pláťáků přelomu 14. a 15. století je problém ten, že ve vykopávkách se nachází pouze torza, především velký kusy plátů, nejčastěji prsní pláty. Pak vznikají rekonstrukce, který jsou více méně produktem fantazie kurátorů jejich výstav. To je případ jak toho obrázku z NY tak té repliky, co jsme o ní mluvili s Pytlíkem.
Chlapík co dělal tu poslední repliku v kůži, je nějakej historik, kteréj posbíral fragmenty asi 17 různých exponátů. Z nich vydedukoval podobu zbroje, kterou podložil několika dobovýma obrazama. Nazval ji podle zdrojů "corrazina", zjistil, že se nosila hlavně ve Francii v období 1380-1420 a dodal, že by se to správně mělo nazývat potahovaný kyrys.
Jednotlivý díly skutečně odpovídají všem dosud známým nálezům a jsou přechodem mezi plátovým kabátcem a brigantinou.
Co je vidět na vystavovaných exponátech, vždycky šlo o pláty přinejtovaný do několika vrstev látky. Povrch byl z honosnější látky, spodní vrstvy většinou len, ale nikdy to nebyla jen jedna vrstva.